Pse me gëzim? Është një zgjedhje
personale.
Më së pari, unë nuk jam një mazokiste që i nënshtrohet vullnetarisht
ditë pas dite diçkaje që të sjell dhimbje. Dhe dua të them ditë pas dite.
Sikurse një atlet, ose valltar, unë nuk ndjehem rehat, madje është në dëmin
tim po të shkëputem qoftë edhe një dita nga vepra ime.
Së dyti, nuk është e nevojshme të kesh një jetë të
palumtur që të mundesh të shkruash një tragjedi. Ose e kundërta, nuk nevojitet
të jesh i lumtur gjer në delir për me shkrue një komedi. (Në të vërtetë shunë
komedian rrëfejnë se kanë qenë një gjendje mjerimi në kohën e shkrimit.)
Shekspiri nuk ka qenë as mbret as lolo, as Maur as çifut. Ai kurrë nuk pa një
zanë të vërtetë dhe kurrë nuk e zuri shtrëngata në det. Jeta e tij qe diku mes lumturisë dhe pikëllimit sikundër janë jetët e pjesës më të madhe të autorëve.
Prapëseprapë ai shkruaj tragjedikomedi, dhe gjthçka mes këtyre.
Autorët
janë porsi aktorët; ne hyjmë nën lëkurët e personazheve tona, për të jetuar
jetët e tyre për pak kohë. Nuk na duhet të jetojmë me ta përgjithmonë. Unë kam shkruar për
dragoj, sirena, ëngjëj dhe mbretër. Nuk kam parë ndonjërin përsëafërmi. Kam
shkruar madje një histori vrasjeje por nuk m'u desh me vra ndonjërin që të
mund ta shkruaj. Sidoqoftë, mos ma qani hallin, pasi të merrem ca kohë me
kët punë, di unë si e bëj!
Së treti, të shkruarit si mënyrë të jetuari është është
shumë më e lehtë se sa bjerrja e një kohe të pafund në karrigen e terapistit.
Poashtu kushton më pak. Autorëve u duhen të shfaqin në publik neurozat e tyre
të serviruar si histori. Poqese
jemi me fat paguhemi për këtë. Madje dhe marrim lavde. Siç ka thënë Kurt
Vonnegut: “ Shkrimtarët duhet të kurojnë përditë sëmundjet e tyre mendore”
Shkrimi i fiksionit sikurse i poezisë, ngjan pak me atë ëndërrimin. Kësisoj
mund të shohësh se çfarë të shqetëson në një përmasë më të fshehtë. Fakti që
shkrimi i dikujt del jashtë teje dhe prek dikë tjetër në të njëjtën përmasë, megjithëse ndryshe, përbën një nga magjitë që ka arti. Porse unë po ju them të
zgjidhni gazin nëse bëhet fjalë për zgjedhje.
Për disa njerëz kjo është e pamundur. Për disa, agonia
është vaji i makinës së tyre shkrimore. Kështu, nëse ti zbulon së të shkruarit
me dhimbje është pjesë e procesit tënd, nuk do rrekem të të bind për të
kundërtën. Në fund të fundit, kush jam unë ta bëj këtë ndërkohë që Susan Sontag shpall
se : “Duhet me zbritë në një nivel dëshpërimi dhe pashprese për me gjetë librin
që do të shkruash. Apo ndërsa Fran Lebowitz ankohet ”“Shkruaj kur frika më
pushton.” Apo ja tek George Simeon rrëfehet: “Shkrimtaria nuk është profesion por
priprje palumturie.” Do t’i quaja ankimtar më shumë se shkrimtar, por kjo është
ajo çfarë ata ndjejnë. Dhe mos më kërkoni t'ju ofroj ndonjë marifet kur e shihni veten me ndonjë subjekt që ju ka shtrënguar për fyti.
Jane Ole është autore e mirënjohur e mbi dyqind librave
për fëmijë dhe të rritur. Librat e saj kanë fituar Medaljen Caldecott, dy Cmime
Nebula, dy Medalje Christopher, Cmimin The World Phantasy, Cmimin The Golden
Kite etj.
Përktheu: Granit Zela
Comments
Post a Comment